Kicsi kincseim

Schatz

Schatz

Zabpelyhes keksz

málnás mascarpone krémmel

2018. június 20. - Schatzka

Hogy miért nem készítettem még soha zabkekszet, jó kérdés, pedig baromi egyszerű, és finom. Különböző toppingokkal pedig fel lehet tuningolni, így akár vendéglátásra is tökéletes. Mi a kisfiammal készítettük Apák napjára, ezért cuki szívecskés, rózsaszín világot álmodtam neki. 

img_20180618_084633.jpgMutatós és finom édesség, krém nélkül reformsüti. :)

Hozzávalók a zabpelyhes kekszhez:

- 20 dkg zabpehely (én finom szemcséset használtam)

- 10 dkg teljes kiőrlésű liszt (én rozslisztet használtam)

- 1 teás kanál szódabikarbóna

- 1 teáskanál őrölt fahéj

- 1-2 teáskanál őrölt kardamom (én frissen őröltem mozsárban)

- 1 tojás

- 5 evőkanál méz

- 10 dkg margarin vagy vaj

- 2 csésze darált dió vagy más olajos mag

Elkészítés:

Először összekeverem a száraz hozzávalókat, majd sorban a többit hozzáadom. A margarint vagy vajat érdemes előtte felpuhítani. Mikor kezd összeállni, kézzel összegyúrjuk a tálban. Ha már tésztaszerű, akkor kis gömböket formázunk belőle, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és ellapítjuk. 160 fokra melegített sütőben kb. 30 percig sütjük. Az eredeti receptet itt találjátok, én kicsit variáltam rajta, például a kardamom szerintem nagyon jól illik bele, kár lett volna kihagyni.

Hozzávalók a krémhez:

- 250 ml mascarpone

- 15 dkg málna

- porcukor ízlés szerint

(- expressz zselatin fix - ez szerintem akkor kell, ha viszonylag gyorsan kell készen lennie a sütinek, és nincs idő lehűteni)

Elkészítés: 

A málnát a porcukorral pürésítjük, majd hozzáadjuk a mascarponet, és azzal együtt homogénre keverjük. Aki kényes a málnamagra, annak először a málnát szűrőn át kell passzíroznia, én speciel szeretem, hogy van egy kis "rágnivaló" a krémben, ezért nem szoktam megválni a magoktól. A zselatin fixet én azért szoktam hozzákeverni, hogy ne kelljen sokat hűteni, hogy használható legyen. Habzsákba töltöm a krémet, majd csillagformájú fejen keresztül kis halmokat nyomok a kekszekre. Ízlés szerint díszíthető, málna szemmel, citromfű- vagy mentalevéllel, cukorkával.

img_20180620_110947.jpgAkár tízóraira is kiváló, smoothieval együtt vagy egy kis málnával. Mmmmmm.....

Jó sütést és falatozást kívánok!

SCHATZ

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is, és hagyj egy kommentet/lájkot! :)

Facebookon és Instagramon is várlak, képekkel, rövid sztorikkal hasonló témákban!

A bejegyzés trackback címe:

https://schatz.blog.hu/api/trackback/id/tr214060032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása