Kicsi kincseim

Schatz

Schatz

Málnás-rózsás cupcake

2018. június 26. - Schatzka

Ezt a sütit nemrég találtam ki, szeretem kombinálni a meglévő recepteket, illetve fejben összepárosítani ízeket. Szerintem nagyon jól sikerült, ezért megosztom veletek is! :) Kicsit macerásnak tűnhet a különböző krémek és a habcsók elkészítése, de megéri, higgyétek el!

malnas_rozsas_cupcake.jpg

Málnás krém a tetejére

    Hozzávalók:

       - kb 20 dkg málna (őszintén szólva én általában szemre szoktam mérni a gyümiket, kb. 2 kis csészényi)

       - 250 ml mascarpone

       - porcukor ízlés szerint

       - fél csomag Expressz zselatin fix

    Elkészítés:

A málnát a porcukorral pürésítem, majd kisebb lyukú szűrőn átpasszírozom, hogy a magok ne menjenek bele. Van, amikor ezzel nem bíbelődök, de így egy picit finomabb érzetű krémet kapunk, ezúttal én rászántam a plusz időt és némi munkát. Egy keveset félreteszek belőle, amennyiben a tálalásnál a tányért meg szeretném pluszban díszíteni, kis ecsettel kvázi megfestek egy sávot a szép színes mázzal. A többihez hozzákeverjük a mascarponét és a fixálót, majd homogénre habosítjuk. Habzsákba töltjük és betesszük a hűtőbe.

Rózsás krém a belsejébe

    Hozzávalók:

       - 125 ml mascarpone

       - rózsalekvár ízlés szerint (néhány teáskanál)

       - rózsaszirup (1-2 teáskanál)

    Elkészítés:

Homogénre keverjük az összes hozzávalót, majd kis időre hűtőbe helyezzük, amíg a muffin elkészül.

Klasszik muffintészta

    Hozzávalók:

       - 300 g liszt

       - 175 g cukor

       - 2 teáskanál sütőpor

       - egy csipet só

       - 2 tojás

       - 150 g puha vaj (vagy sütőmargarin)

       - 1,75 dl tej

    Elkészítés:

A sütőt 180 fokra előmelegítjük. Egy tálban kikeverjük a tojást a cukorral, vajjal és végül a tejjel. A száraz alapanyagokat összevegyítjük, majd hozzákeverjük a krémhez. Nem kell sokáig kevergetni, sitty-sutty, és mehet a muffinformába, én még papírkapszlikat szoktam használni, de lehet szilikonosba is. Kb. 25-30 perc alatt a sütő közepén készre sütjük. A sütőből kivéve még pár percig pihentetjük a formában, majd süteményrácson hagyjuk teljesen kihűlni (így nem párásodik be - kvázi, nem lesz szottyos).

alapmuffin.jpgOlyan jól passzolt hozzá ez a rosé színű papír.

Miután a muffin kihűlt, késsel kivágtam belőle igény szerinti méretű kúpot (hengert is lehet, csak az nehezebb manuálisan, de vannak erre speciális eszközök - nekem még nincs). Ezután beletöltöttem a rózsás krémet. A tetejére rányomtam csillagfejű habkinyomóval a málnás mascarpone krémet, és intuitív módon díszítettem félretett málna szemekkel, habcsókkal, kis cukorszívekkel. Ez teljesen egyéni, ki is hagyható, de véleményem szerint épp ez benne a kis csavar. :)

Habcsók

A habcsók megérne egy külön posztot, mert a felhasználási és formázási lehetőségek száma eléggé végtelen, én egyébként most csináltam életemben először, az alábbiak szerint.

    Hozzávalók:

       - 4 tojás fehérje

       - 200 g porcukor

       - rózsaszirup (ez bónusz, mert abszolút nem kell ízesíteni, de szabad)

       - egy csipet só

    Elkészítés:

A tojásfehérjét a sóval félkeményre verem, majd apránként hozzáadagolom a porcukor felét; majd mikor majdnem kemény, hozzáadom a másik felét, szintén apránként. A cukorszirupot is a vége felé adtam hozzá, szépen hozzácsurgatva, majd olyan keményre kell verni, amilyen csak lehetséges (a tojásfehérjét nem lehet túlverni, csak a tejszínhabot). Közben folyamatosan forog a habverő, így vagy két ember kell hozzá, vagy nagyon ügyesnek kell lenni. Ideális esetben pedig van egy keverőtálas mixerünk, szabad kezet biztosítva. Én anyukámtól kölcsönkértem a gépet, hogy ne ezen múljon a siker. :) 

habcsok_keszites.jpgÉn a képen látható rózsaszirupot tettem hozzá, és nézzétek, milyen cuki kis minik lettek (díszítés miatt)

Miután már szalagosan megáll a habverőn, kész is. Habzsákba töltöm, csillagfejű kinyomóval sütőpapírra kis halmokat képzek igény szerinti méretben, a lényeg, hogy egy méretűek legyenek, így a sütőben egyszerre lesznek kész. 

180 fokra előmelegített sütőben 10 percig sütöm, majd lekapcsolt sütőben még kb ennyi ideig. A sütőajtót ki lehet nyitni közben, így kimegy a felesleges gőz. Egyébként a sütési hőfokokat tekintve eléggé megoszlanak a vélemények, mert van, aki nem is süti, csak eleve szárítja, hosszabb ideig, jóval alacsonyabb hőfokon (láttam olyan instrukciót, hogy 50 fokos sütőben), úgy elkerülhető a bebarnulás. Az én habcsókjaimnak szerencsére jól állt ez a rusztikus szín, de egyébként rásegítettem, mert a habcsók két oldalát piros ételfestékkel megfestettem, hogy kicsit cirmos legyen.

rozsas_habcsok.jpgEt voilá. Meringue, avagy habcsók á la Schatz (oké, ezt még gyakorolni fogom azért, de elsőre nem is rossz).

Jó sütést és falatozást kívánok!

SCHATZ

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is, és hagyj egy kommentet/lájkot! :)

Facebookon és Instagramon is várlak, képekkel, rövid sztorikkal hasonló témákban!

A bejegyzés trackback címe:

https://schatz.blog.hu/api/trackback/id/tr1714074773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása