Kicsi kincseim

Schatz

Schatz

Így lásd a jövődet!

Évtervezés álomtérképpel

2018. december 31. - Schatzka

Most, hogy elfogyott a töltött káposzta, a bejgli, és már csak a fényes szaloncukor papírok libbennek a karácsonyfán minden légmozgásra; de még várni kell az újévi virslire és lencsére, van egy kis szusszanásnyi időnk, hogy leüljünk és összegezzük, milyen évünk volt, miket sikerült megvalósítani, minek örültünk, mi volt előtérben. És ha szeretünk tervezgetni, álmodozni, megvalósítani, akkor arra is van, sőt kell legyen időnk, hogy a következő évet átgondoljuk egy kicsit. Ehhez adok most egy nagyon klassz, kreatív és egyszerűen megvalósítható eszközt, az álomtérképet (multisoknak legyen moodboard).

Két éve decemberben részt vettem egy önismereti művészeti workshopon, ahol többedmagammal betekintést nyertem egy átfogóbb kurzus (tíz alkalmas) tematikáiból. Ajándékba szerettem volna adni az egyik szerettemnek (ezt meg is tettem), és előtte picit tájékozódni akartam, hova is küldeném őt. :) Több órás volt a foglalkozás, ahol először belehelyezkedtünk a térbe, bemutatkoztunk egymásnak, és elmeséltük egymásnak, miért vagyunk ott. Majd kaptunk festékeket, lapokat, újságokat, kellemesen meditatív zenét hallgattunk, és elszabadultak a kreatív alkotóenergiáink. Nagyon jó volt ez az alkalom, ahol többek közt ezt a technikát először használtam évtervezésre. Valójában végtelenül egyszerű, és más aspektusban (például a szakmámban piackutatáshoz) korábban már használtam, de így még nem jutott eszembe.

Mi kell hozzá:

- magazinok, újságok különböző tematikában (amit már nem féltünk, mert ezekből vágjuk ki a képeket)

- nagyobb (pl. A3), egyszínű lap, karton

- olló

- ragasztó/stift

- igény szerinti zene

- egy kis énidő

Amint összekészítettük a hozzávalókat és sikerült egy nyugodt zugot találnunk magunknak (kisgyerekkel kell némi manőverezés, de például alvásidőben, vagy férjünk segítségével kiváló relaxációnak is beillik), neki is állhatunk a szabad kreatív alkotásnak. Nekem több részletben sikerült a zárójelben leírtak részleges sikere miatt, de így legalább ülepedni tudtak a gondolatok.

Én annyival egészítettem ki a folyamatot, hogy a naplómban már leírtam nagyjából, mit tartok fontosnak, mit szeretnék továbbvinni a következő évre, mi volt kevés esetleg az előző évben.

Álomtérkép készítési folyamata

 

1. Zene bekapcs

Ezt különösebben nem magyaráznám, mindenki a saját hangulatának, zenei ízlésének megfelelő dallamokkal tegye hangulatossá, meditatívvá a környezetét. Én egy kellemes, acoustic folk pop válogatást pörgetek a kis hangszórónkon. 

2. Magazinok elő

Lapozgatom a magazinokat, olvasgatok, nézegetem a fotókat, és aminél megragad a szemem, és úgy érzem, nekem szól, azt kivágom. Ezzel a szinte relaxációs tevékenységgel elengedem a mindennapokat, nálam megszűnik ilyenkor a külvilág, belekerülök a flowba. Nem is kell hozzá sok, igaz?

img_20181231_111911.jpg

3. Ragasztgatás

A kivágott fotókat ízlés szerint rakosgatom, illesztgetem a papírra, látom közben, jó sok mindent szeretnék, de hátha felfér (nem fér fel). Kiválasztom az első fotót, beragasztózom a hátulját, majd precízen felragasztom. Ezt követi az összes többi, hangulattól függően szemezgetek. Két-három képecske nem kerül be, de ezek gyakorlatilag más formában már jelen vannak, elengedem őket.

img_20181231_115259.jpg

4. Megvalósítás

Tulajdonképpen nincs is más dolgom, mint a szépen sikerült montázsomon látható vágyott célokat megvalósítani, illetve aszerint élni a következő évet. Tök egyszerű, nem? :) Nekem egyébként tényleg nagyon sokat segít abban ez a kép, hogy valahányszor ránézek, mindig tudatosítom magamban az álmaimat, terveimet. 

Na ez vajon mikor készült? :) (na jó, elárulom, ezt készítettem a workshopon)

img_20181231_141207.jpg

Íme az én 2019-es (és esetleg 2020-as) évtervező álomtérképem. Nem írom le, mi mit jelent, teret adok a fantáziátoknak. :)

img_20181231_141057.jpg

 

Kellemes alkotó tervezgetést és Boldog új évet kívánok!

 

SCHATZ

Ha tetszett a cikk, nyugodtan oszd meg másokkal is, és hagyj egy kommentet/lájkot! :)

Kövess friss fotókért, posztokért a többi csatornámon is:

Facebook: https://www.facebook.com/KicsiKincseimSchatz/

Instagram: https://www.instagram.com/schatz.kicsi.kincseim/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://schatz.blog.hu/api/trackback/id/tr2314525236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása