Kicsi kincseim

Schatz

Schatz

Kedvenc növényi tejitalok

Teszt és más

2017. szeptember 18. - Schatzka

Az időhiány megöli a kreativitást? Most már akkor soha nem fogok írni? Áááá, dehogy... Persze fogalmam sincs, hogy meddig tudom folytatni ezt a bejegyzést, mert bármelyik pillanatban elkezdődhet az opera előadásba nem éppen illő ária, de azért good luck (jujj, valamit hallok, de hátha visszaalszik - na, most felébredt, nem baj, kb. 3 bekezdést le is tudtam írni egyhuzamban).

Lássuk... minek is nyitottam ki a laptopot? Mert van most néhány kedvencem, amit meg lehet enni/inni, magamra lehet kenni, hogy még szebb és boldogabb legyek, mint amennyire alapból is az vagyok, amióta megszületett az új élet! Ebben a bejegyzésben arról írok, amit ugyan magunkra lehet kenni, de célszerűbb elfogyasztani.

Van az a mondás, hogy "az vagy, amit megeszel". Továbbá köztudott, hogy testünk több mint fele víz, amit folyamatosan pótolni kell, hogy ne száradjunk ki, mint szomszédunk uborkája a nyári aszott melegben. Én szerencsére tudok és szeretek is sokat inni, és bár köztudottan a víz a legjobb szomjoltó, számomra nagyon fontos a változatosság, ezért mindig igyekszem többféle itókát behozni a repertoárba. A terhességem alatt is változatosan táplálkoztam, és ami nagyon meglepő, de örömteli volt, hogy a szervezetem jelzett, mit kíván (oké, ne vegyük ide a korábbi bejegyzésben írt extra marhaságokat - mint például Hupikék törpikék fagyi). Ezért - bár nagyon furcsálltam, mert amúgy nem szoktam kívánni, a terhesség alatt rengeteg tejet ittam. Főleg banánturmix formájában, de volt, hogy felhörpintettem egy nagy bögre hideg tejet.... brrrrrr..... korábban ki lehetett volna kergetni vele a világból. Namármost, miután megszületett az én drága gyermekem, a tej eléggé tiltólistára került, egyrészt az okos szakkönyvek is azt tanácsolják, hogy az első 6 hétben a szoptató kismama ne fogyasszon tejet (a kórházban minden reggelre azt kaptunk - köszi), másrészt a saját bőrünkön (kialvatlan éjszakák, hello) is tapasztaltuk, hogy nem igazán tetszetős ez kisdedünk számára. Amit szintén nem igazán javasolnak: a gyümölcslevek (hígítva eléggé oké), szénsavas italok (tejserkentő Karamalz rémlik? full szénsavas), fekete- és gyógytea, kávé. És persze az alkohol, aminek hidratáló funkciója is erőteljesen negatív, továbbá elég nyilvánvaló okokból kifolyólag szoptatás alatt ne erőltessük.

Sajnos igencsak szűkül a választék, mit is lehet ilyenkor tenni inni? Néztem jobbra-balra a boltokban (vagyis főleg a férjemet bíztam meg, én otthon voltam a babával legtöbbször), és újra felfedeztem a korábbról megkóstolt tejet helyettesítő cuccokat (amikor még azt gondoltam, laktózérzékeny vagyok, de szerencsére mégsem), amik mára saját entitásnak örvendenek otthonunkban. 

Én az alábbiakat próbáltam: vaníliás szójaital, kétféle kókusztej és egy zabital. Mindegyik könnyedén beszerezhető drogériában és egyéb élelmiszerláncokban, a zabitalt konkrétan az egyik diszkontban vettük, meg is lepődtem, hogy oda is befészkelte magát a bio-vonal, de nekem ez nagyon tetszik (a szakdolgozatom témája a bioélelmiszerek marketingje volt amúgy mintegy 12 évvel ezelőtt, de erről most nem írok, mert 80 oldal lett).

20170918_105146-1-01.jpeg

 Finom ízek, különféle alapanyagok.

Ajánlom mind a négyet, nagyon klassz legurítani egy-egy bögrényivel, mielőtt ismét ránk veti magát édes kis csillagunk, hiszen számára a legjobb szomjoltó és a legtáplálóbb élelemforrás is az anyatej (kivéve, ha még nem tudja lebontani normálisan a tejcukrot, ami miatt hasfájós, de ezen lehet segíteni. Illetőleg ezzel nem szeretném bántani azokat az anyákat, akik bármilyen okból kifolyólag nem tudnak/akarnak szoptatni).

És egy extra tipp, mivel szeretek nasizni, de mostanában próbálok egy picit jobban figyelni, hogy legyen valami tápérték is az ínyenckedés mellett. Nos, ez nem más, mint a chia magos mézes görög joghurt á la Schatz. Pikkpakk elkészül, gyakorlatilag semmi tudás és készség nem kell hozzá, csak egy alacsonyabb üvegpohár, amibe bele kell kanalazni a joghurtot és elkeverni benne ízlés szerinti chia magot (van egy napi ajánlott mennyiség), majd várni pár percet, amíg megduzzadnak a magocskák. Nekem először egy kedves kórustársam hozott banános csokis chia magos pudingot a gyermekágyas időszak alatt "komatál desszertként", amit biztosan nehezebb összekotyvasztani, és nagyon tetszett az íze és az állaga is. Ezért vettem egy doboz chia magot (ekkor még várandós voltam, és időmilliomos), és megvizsgáltam, hogyan lehetne egyszerűen valami finomat készíteni. Sok képet láttam szuperguszta egészséges desszertekről keringeni a neten, ez is inspirált, őszintén megmondom. Nekem egyelőre nem volt időm lefotózni a finomságot, csak az alapanyagokat, mutatom. 

20170918_105552-1-01.jpeg

A joghurtot önmagában is kóstoltam, úgy is finom, de együtt még jobban ízlik. 

Amióta anya lettem, átlagosan 10 percet tudok tölteni evéssel per alkalom, de ez a desszert még elkészítéssel együtt is belefér ebbe a limitbe. Egyébként elképzelhető, hogy az arcunkra kenve is nagyon szuper hatással bír, de azt gondolom, vannak olyan jó kozmetikumok, amiket inkább használok. Ezt pedig meghagyom a gasztro élvezetek kimaxolására. 

A következő részben bemutatom a kívül-kencéket, amik nagy kedvenceim lettek az utóbbi időben, és most iszom egy bögre kókusztejet! 

SCHATZ

A bejegyzés trackback címe:

https://schatz.blog.hu/api/trackback/id/tr4212873514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása